Die Gawes van Tale en Interpretasie

Van al die gawes en manifestasies van die Heilige Gees is Tale verreweg die mees kontroversiële.

Sewe gawes word in die Ou Testament gevind, maar die ander twee, Tale en Interpretasie, is net aan die kerk gegee. Waarom moes twee by die sewe gevoeg word? Die Here het Homself gemanifesteer in die wolkkolom vir Israel, en die bonatuurlike getuienis was sigbaar vir almal in die kamp. Vandag is Sy mense oor die hele wêreld verspreid, en hierdie twee gawes is ‘n bewys van Sy bonatuurlike teenwoordigheid in ons lewens.

Die belofte

Die gawe van tale is in die Skrif belowe:

Jes 28:11
Hy sál in die vervolg met dié volk praat met stotterende woorde, in ‘n vreemde taal.

Paulus het deur die inspirasie van die Heilige Gees hierdie skrif  in Jes 28:11 aangehaal as ‘n profesie van die spreek in tale. (1 Kor 14:21) Jesus belowe die gawe om in tale te praat:

Mark 16:17
Die volgende wondertekens sal voorkom by dié wat glo: in my Naam sal hulle bose geeste uitdrywe; in ander tale sal hulle praat;

Nou is daar diegene wat argumenteer dat die laaste twaalf verse van Markus nie in sommige van die vroegste manuskripte voorkom nie. Dit is waar dat hierdie laaste twaalf verse van Markus nie in die Codex Sinaiticus of die Codex Vaticanus gevind word nie, wat albei deel uitmaak van die Alexandrië manuskrip familie. Dit is egter interessant om daarop te let dat die vroeë kerkvaders, Iranius, wat van 140 tot 202 nC geleef het, en Hippolatus, wat van 170 tot 235 nC geleef het, beide hierdie laaste twaalf verse van Markus aanhaal. Die argument wat sommige geleerdes voer, is omdat hierdie gedeelte van Markus nie in die Codex Sinaiticus voorkom nie, wat een van die oudste volledige manuskripte is wat ons besit (hoewel dit regtig nie volledig is nie).  Hulle sê dat hierdie gedeelte is later deur ‘n kopieerder aangebring. Codex Sinaiticus dateer egter eintlik in die 400’s nC. Hulle weet nie die presiese datum nie, maar 420 tot 460 is die datums wat gewoonlik vir die Codex Sinaiticus vasgestel word. Hier is Iranius, een van die kerkvaders, 200 jaar voordat die Codex Sinaiticus ooit gekopieër is, en hy haal sonder twyfel aan uit ‘n vroeëre manuskrip. En die oorweldigende bewys is dat die laaste twaalf verse van Markusevangelie eintlik in die oorspronklike manuskripte was en op die een of ander manier uit die Codex Sinaiticus en die Vaticanus verwyder is, wat uit dieselfde Alexandrië manuskrip familie kom.

Hierdie beloftes en profesieë is in Handelinge vervul.

Hand 2:1-4
Toe die dag van die pinksterfees aanbreek, was hulle almal op een plek bymekaar. Skielik was daar ‘n geluid uit die hemel soos van ‘n geweldige stormwind, en dit het die hele vertrek gevul waar hulle gesit het. Hulle het iets soos vuur gesien wat in tonge verdeel en op elkeen van hulle gekom het. Almal is met die Heilige Gees vervul en hulle het in ander tale begin praat soos die Heilige Gees dit aan hulle gegee het om onder sy leiding te doen.

Dit kan vertaal word, ‘soos die Gees hulle die vermoë gegee het’ of ‘soos die Gees hulle spraak aangespoor het.’ Hier is hulle dus op Pinksterdag en een van die merkwaardige tekens was dat hulle almal in ander tale gepraat het.

Ons weet dat daar Jode van oor die hele wêreld was wat na die Pinksterfees gekom het. Ingevolge die wet was daar jaarliks drie groot feeste en dit was verpligtend dat die volwasse manlike Jood hierdie drie feestye of heilige dae in Jerusalem moet bywoon. As hulle binne ‘n sekere radius woon, moes hulle daar wees. As hulle in ‘n ander land gewoon het, moes hulle so gereeld as moontlik ‘n pelgrimstog maak om hierdie feeste in Jerusalem by te woon.

Hand 2:6
Toe die mense die geluid hoor, het ‘n groot skare saamgedrom. En omdat elkeen gehoor het hoe daar in sy eie taal gepraat word, het hulle nie geweet hoe hulle dit het nie.

Hulle het hulle in hul eie tale of in hul eie dialekte hoor praat en verklaar die wonderlike werke van God.

Hand 10:44-46
Terwyl Petrus nog praat, het die Heilige Gees op almal gekom wat na die woord geluister het. Toe die Joodse gelowiges wat saam met Petrus gekom het, hoor hoe die mense ongewone tale of klanke gebruik en God prys, was hulle baie verbaas dat die Heilige Gees as gawe uitgestort is ook op mense wat nie Jode is nie.

Petrus is deur die Gees na die huis van Cornelius gelei. Hier het die manifestasie van tale op die heidense gelowiges gekom.

Paulus het na die kerk in Efese gekom en gesien dat daar ‘n gebrek aan die kerk is en het vir hulle gevra: ‘Het julle die Heilige Gees ontvang?’

Hand 19:1-6
Terwyl Apollos in Korinte was, het Paulus deur die binneland gereis en in Efese gekom. Daar het hy ‘n groepie gelowiges gekry vir wie hy gevra het: “Het julle die Heilige Gees ontvang toe julle gelowig geword het?” “Ons het nog nie eens gehoor of die Heilige Gees al gekom het nie,” het hulle geantwoord. “Watter soort doop het julle dan ontvang?” vra hy toe. “Die doop van Johannes,” antwoord hulle. Daarop sê Paulus: “Johannes het die mense gedoop as hulle hulle bekeer het. Maar hy het vir die volk gesê dat hulle in die Een moet glo wat ná hom kom, dit is in Jesus.” Toe hulle dit hoor, het hulle hulle in die Naam van die Here Jesus laat doop. Paulus het hulle ook die hande opgelê. Toe het die Heilige Gees op hulle gekom, en hulle het ongewone tale of klanke gebruik, en hulle het geprofeteer.

Wat is die doel van tale?

In die eerste plek is dit om die gelowige in sy gebedslewe by te staan.

1 Kor 14:2,4
Iemand wat ongewone tale of klanke gebruik, praat nie met mense nie, maar met God. Niemand verstaan hom nie, want deur die Gees sê hy onbegryplike dinge…. Die een wat ongewone tale of klanke gebruik, bou net homself op, maar die een wat profeteer, bou die gemeente op.

Paulus het gesê dat niemand die persoon wat in tale praat, verstaan nie. Hoe vergelyk jy dit met Handelinge 2, waar hulle almal in hul eie dialekte verstaan het?. Hulle was almal verbaas. Hulle het gesê: “Hoe kan hulle die wonderlike werke van God verklaar in ons eie moedertaal?”

Ons kom tot die gevolgtrekking dat daar twee soorte Tale is. Een wat ons die ‘tekengawe’ van tale noem, en dit is ‘n bekende taal of dialek. En dan het ons ‘n ‘gebedstaal’. Paulus praat hier in 1 Korintiërs 14 oor ‘n ‘gebedstaal’ wat God aan die mense gee om hulle in hul gebedslewe te help.

In 1 Korintiërs 13, waar Paulus praat oor die oppergesag van die liefde, het hy gesê: ‘Alhoewel ek met die tale van mense en met engele praat …’ wat deur die mens verstaan kan word. En die tale van engele sou die ‘gebedstaal’ wees, wat ‘n hemelse taal is wat onbekend is.

1 Kor 14:14-15
Want as ek ongewone tale of klanke gebruik wanneer ek bid, dan bid my gees, maar my verstand is nie daarby betrokke nie. Hoe moet dit dan wees? Só, dat ek met die gees moet bid, maar ook met die verstand. Ek moet met die gees die lof van die Here sing, maar ook met die verstand.

Paulus het dus in tale gebid en in tale gesing. Daar moet egter op gelet word dat hy dit nie in die openbare eredienste gedoen het nie.

1 Kor 14:19
Maar in die byeenkoms van die gemeente wil ek liewer vyf woorde met my verstand praat om ook ander te onderrig, as duisend woorde in ongewone tale of klanke.

En tog verklaar hy dit:

1 Kor 14:18
Ek dank God dat ek meer ongewone tale of klanke gebruik as julle almal.

Die Christelike ervaring van wedergeboorte is in ‘n sekere sin die toonbeeld van ervaring. Dit is moeilik om aan iemand te beskryf wat geen geestelike begrip het nie.

1 Kor 2:14
Die mens wat nie die Gees van God het nie, aanvaar nie die dinge van die Gees van God nie. Vir hom is dit onsin. Hy kan dit ook nie verstaan nie, omdat dit geestelik beoordeel moet word.

Dit is om die skoonheid van ‘n simfonie aan ‘n dowe mens te probeer verduidelik. Probeer ook ‘n briljante sonsondergang aan ‘n blinde man te beskryf. Hulle het nie die fakulteite nie. En die natuurlike mens het nie die fakulteite waarmee die dinge van die Gees verstaan word nie. En dit is hoekom ons dit moeilik vind om die vreugde en die vrede wat ons het, aan mense te verduidelik, want hulle kan nie daarmee verband hou nie. Dit is dwaasheid vir hulle. Maar tog is hy wat geestelik is, verstaan hierdie dinge, hoewel hy nie verstaan word nie.

1 Pet 1:8
En dit vervul julle met ‘n onuitspreeklike en heerlike blydskap.

Ps 34:9
Kom ondervind en sien self dat die Here goed is!
Oh, taste and see that the LORD is good; (NKJV)

Totdat jy dit proe en ervaar, kan ek dit nie aan jou beskryf nie.

Stel jou voor dat jy honderd jaar gelede in Afrika gereis het en dat jy inboorlinge ontmoet. Jy begin sjokolade eet en jy sê: “Ai, dit smaak so lekker!” Hierdie mense het nog nooit sjokolade geproe nie en weet nie. Dit is moeilik om vir iemand te beskryf hoe sjokolade smaak.

Daar is dus ervarings, gevoelens, en vreugde wat onuitspreeklik is.

Efe 3:19
Mag julle sy liefde ken, liefde wat ons verstand te bowe gaan, en mag julle heeltemal vervul word met die volheid van God.

Hier is areas wat buite ons bereik is. Dit is onbeskryflik en vol glorie. En daarom praat ons van gevoelens en gewaarwordinge as ons met God wandel. Op dieselfde manier, as ons ons dankbaarheid teenoor God wil betuig vir hierdie wonderlike dinge wat Hy gedoen het, vind ons weer die beperkings van ons taal. En ek voel altyd dat wat ek gesê het, regtig baie onvoldoende is om te beskryf wat ek in my hart voel.

Die volgende doel om in tale te praat, is ook om die gelowige op te bou.

Jud 1:20
Julle, geliefdes, moet egter voortgaan om julle lewe te bou op julle allerheiligste geloof. Bid altyd deur die krag van die Heilige Gees.
But you, beloved, building yourselves up on your most holy faith, praying in the Holy Spirit. (NKJV)

Beperkings

In die eredienste word die gebruik van tale beslis beperk en gereguleer. In die eerste plek word dit beperk totdat ‘n persoon wat die gawe van interpretasie het, teenwoordig is.

1 Kor 14:28
As daar nie iemand is wat dit kan uitlê nie, moet dié een wat ongewone tale of klanke gebruik, stilbly in die byeenkoms van die gemeente en net tuis met homself en met God praat.

En dan plaas Paulus ander beperkings daarop:

1 Kor 14:27
Wat die ongewone tale of klanke betref, net twee of hoogstens drie moet dit praat, elkeen op sy beurt, en daar moet een wees wat dit uitlê.

Dit moet altyd ordelik geskied en die Gawe van Tale mag nooit ontwrigtend in die kerk wees nie.

1 Kor 14:40
Alles moet egter gepas en ordelik geskied.

1 Kor 14:33
God is tog nie ‘n God van wanorde nie, maar van orde en vrede. Soos in al die Christelike gemeentes.

Let daarop dat die “Toronto Blessing” wat in 1994 begin het, ‘n wêreldwye verskynsel veroorsaak het met manifestasies van ekstase, onbeheerbare gelag, emosionele euforie, huil en mense wat brul of blaf of ander geluide maak. Hierdie dienste was onbeheerbaar, wanordelik en die predikers kon meestal nie ‘n boodskap lewer nie. Hierdie verskynsel het ‘n diep skeuring in die Charismatiese beweging veroorsaak. Vir meer inligting Google: “Kundalini Spirit in the Church”.

Ons mag nie ‘n persoon verbied om in tale te praat nie, solank dit binne die skriftuurlike raamwerk is.

1 Kor 14:39
Daarom, my broers, beywer julle om te profeteer en moenie die gebruik van ongewone tale of klanke verhinder nie.

Is tale steeds geldig vir vandag?

Die mense wat sê dat tale nie vir vandag is nie, gebruik gewoonlik die “tale sal ophou” as ‘n bewys teks. Paulus vergelyk die ewige met die tydelike in 1 Kor 13. Liefde vergaan nooit nie. Maar waar daar profesieë is, hulle sal verdwyn. Of daar tale is, hulle sal ophou. Of daar kennis is, dit uitgedien raak.

Nou ontstaan die kontroversie oor die interpretasie:

1 Kor 13:10
Maar wanneer die volledige kom, sal wat gedeeltelik is, uitgedien wees.

Nou wat is “die volledige?” Diegene wat probeer om die gawe van tale slegs vir die apostoliese tydperk (slegs vir die vroeë kerk) te herlei, interpreteer ‘die volledige’ om die volle kanon van die Skrif te voltooi. Die idee is totdat die hele kanon van die Skrif voltooi is – totdat Johannes uiteindelik die “amen” aan die einde van die boek Openbaring geplaas het – tot op daardie tydstip was die gawes gebruik vir onderrig om die kanon vas te pen (Woord van Kennis, Profesie en die Gawe van Tale).

Daar is in die Skrif glad nie ‘n aanduiding dat tale ooit  ‘n openbaring of onthulling van God gee nie. Dit gebeur in Profesie en in die Woord van Kennis, maar nooit is Tale in die Skrif as ‘n leerinstrument gebruik nie.

1 Kor 14:2
Iemand wat ongewone tale of klanke gebruik, praat nie met mense nie, maar met God. Niemand verstaan hom nie, want deur die Gees sê hy onbegryplike dinge.

Hand 2: 38-39
Toe antwoord Petrus hulle: “Bekeer julle en laat elkeen van julle gedoop word in die Naam van Jesus Christus, en God sal julle sondes vergewe en julle sal die Heilige Gees as gawe ontvang. Wat God belowe het, is vir julle en vir julle kinders en vir almal wat daar ver is, vir almal wat die Here ons God na Hom toe sal roep.”

Joel 2:28-31
Wanneer dit alles gebeur het, sal Ek my Gees laat kom op al die mense, julle seuns en julle dogters sal as profete optree, julle oumense sal drome droom, julle jong mans sal visioene sien. In daardie tyd sal Ek my Gees laat kom selfs op dié wat nie in aansien is nie. Ek sal tekens gee, in die hemel en op die aarde: bloed, vuur en rookwolke. Die son sal donker word, die maan bloedrooi en dan sal die groot, die vreeslike dag van die Here kom.

Volgens Joël sal hierdie ‘gawe van profesie’ in die laaste dae selfs deur die 7 jaar verdrukking uitgeoefen word.  Dus die “profesie sal verdwyn” (1 Kor 13:8) geld nie want ons besef dat profesieë sal aanhou tot die laaste dae, volgens die belofte van God deur die profeet Joël. Profesie sal wel verdwyn met die Wederkoms van Christus want dan is dit nie meer nodig nie.

Die beste gawes

Ons word in 1 Kor 12 aangesê om “die beste gawes te begeer.” Wat is die beste gawes? Dit hang alles af van wat jy nodig het. As daar iemand is wat wat blind is, dan sou een van die beste gawes die Gawe van Geloof en dalk Wonderwerke wees. Dit hang dus alles van die situasie af, wat die beste gawes benodig. En as die situasie jou eie persoonlike, toegewyde lewe behels, sal die Gawe van Tale die beste gawe wees om jou persoonlike gebedslewe en aanbidding te verbeter met intimiteit van aanbidding tot God.

Om Tale te verstaan

Om in tale te praat, is uiters moeilik vir die menslike intellek. In werklikheid rebelleer ons intellek teen klanke wat ons nie verstaan nie. Dit is ‘n belemmering vir die intellek en daarom verklaar baie mense opreg dat hulle geen rede of doel vir die Gawe van Tale sien nie. Waarom moet ek met God praat in ‘n taal wat ek self nie verstaan nie? Dit is ‘n belediging vir die intellek, en dit is dus te verstane dat iemand so voel.

As God egter ‘n gawe gegee het, moet daar iets werd wees om daardie gawe te hê, anders waarom sou God dit gee? Ek wil persoonlik oop wees vir alles wat God vir my wil doen om my wandel met Hom te verbeter. Ek begeer om alles te wees wat God wil hê, en ek wil alles hê wat God wil hê. Ek wil geen deure vir God sluit nie. Ek wil nie sê: ‘God, ek wil alles hê, maar miskien nie dit nie.’ Ek wil alles hê wat goed en nodig vir my is.

Taal is eintlik ‘n ooreenkoms tussen mense dat sekere klanke sekere idees uitdruk. Ons is in staat om sekere klanke te vorm en ons stem saam dat hierdie klanke spesifieke idees oordra. En solank ek en jy hierdie ooreenkoms of verbond het, kan ons met mekaar kommunikeer met hierdie klanke, wat vir ander soos babbel klink.

Dit sou moontlik wees om ‘n taal te skep, mits ons saamstem dat hierdie klanke hierdie spesifieke idees uitdruk. Dus “ugh” beteken ‘kom ons gaan uit om ‘n roomys koop’. “nugh” beteken ‘wie koop?’. “mih” beteken ‘ek sal betaal’. En “yah” beteken ‘regso!’. So vanaand kan jy sê: “ugh.” En ek sou sê: “nugh.” Jy sou sê: “mih”, en ek sou sê: “yah” En ons gaan na die roomyswinkel, want ons het ‘n ooreenkoms gesluit wat hierdie klanke beteken: dit is ‘n verbond wat ons met mekaar sluit waardeur ons gedagtes en idees uitdruk met klanke waarmee ons saamstem.

Die Gawe van Tale is ‘n verbond tussen jou en God. Deur die geloof kan ek sekere geluide uitbring wat ek nie verstaan nie, maar ek kan die Heilige Gees vertrou om hierdie geluide aan te wakker sodat dit ‘ n taal van lofprysing en aanbidding is van my gees tot God. Ek sluit daardie verbond met God. Ek gaan die Heilige Gees vertrou om die geluide aan te wakker. Alhoewel ek dit nie verstaan nie,  vertrou ek dat hierdie geluide lof, danksegging en aanbidding sal wees. Dit is ‘n volledige daad van geloof waarop my intellek in opstand sal kom.

Maar dit is ook ‘n bekentenis van my intellektuele beperkings. Ek het nie ‘n voldoende woordeskat om die uiterste vreugde en danksegging aan God uit te spreek oor die oorvloed van Sy genade wat Hy my geopenbaar het nie. Ek vind dikwels dat woorde onvoldoende is.

Ek weet dat dit belangrik is dat ek volgens die wil van God bid.

1 Joh 5:14
En nou kan ons met vrymoedigheid na God gaan, omdat Hy ons gebede verhoor as ons enigiets volgens sy wil vra.

1 Kor 14:14
Want as ek ongewone tale of klanke gebruik wanneer ek bid, dan bid my gees, maar my verstand is nie daarby betrokke nie.

As die Heilige Gees bid, kan ek die vertroue hê dat ek volgens die wil van God bid, alhoewel ek nog nie verstaan wat die wil van God is nie.

Met die hulp van die Heilige Gees offer ek aanbidding, lofprysing en gebed. Ek bid volgens Sy wil en dit is dus baie baie bevredigend om net te rus in die feit dat God my gebed in tale verstaan en interpreteer as aanbidding, lof of voorbidding.

In die Pinkster-kringe het hulle verskillende tradisionele maniere ontwikkel om ‘n persoon te help om in tale te praat. Een manier is om die persoon aan te moedig om ‘n woord oor en oor te herhaal – soos die woord “Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah” of “Jesus, Jesus, Jesus, Jesus, Jesus.” As jy hierdie woord meelmale herhaal, sal jou tong mettertyd knoop en ‘n geluid uitkom wat nie soos Hallelujah klink nie. En op daardie stadium begin ‘n persoon dan dikwels in tale te praat. Hierdie praktyke is onskriftuurlik, maar miskien is daar ‘n beginsel aan die werk.

Een van die moeilikste hindernisse wat ons moet oorkom, is ons intellek. Die enigste manier waarop ek ‘n gawe van God kan ontvang, is deur geloof. Verlossing is ‘n gawe van God. Deur die geloof het ek die verlossingsgawe ontvang om dit myne te maak. Ek moet die gawes van God deur geloof ontvang. Ek kan dit nie verdien nie en maar net ontvang deur die toepassing van geloof.

In Mattheus 9 glo die vrou in haar hart dat sy net aan die soom van Jesus se kledingstuk moet raak, om haar genesing te ontvang. En so het sy deur die skare gegaan en die soom van sy kledingstuk aangegryp en Jesus het gevoel hoe die krag van Hom uitgegaan het en die vrou is onmiddellik genees. En toe Jesus haar in die gesig staar, sê Hy vir haar: “Jou geloof het jou genees.” Haar geloof was deur ‘n aksie veroorsaak. Sy het gedink; “die oomblik as ek aan Hom raak, word ek genees.” Daar was dus ‘n punt van aktivering van haar geloof. Sy kon dalk ook gesê het: ‘Die oomblik wat Hy vir my glimlag, sal ek gesond word.’ En sy kon aanhou probeer het om voor Jesus te hardloop met ‘n groot glimlag in die hoop dat Hy terug sou glimlag. En die oomblik toe Hy op haar glimlag reageer het, was sy genees. En Jesus sou gesê het: “Wie het vir My geglimlag?”

Dit is die rede waarom ons aangesê word om hande op die siekes lê, omdat dit die kontakpunt is om geloof te aktiveer. Ek weet dat wanneer die ouderlinge kom en hulle hande op my lê, God my sal aanraak en ek sal gesond word. So ook die salwing met olie. Die oomblik dat ek met olie gesalf word, weet ek dat God my gaan genees. En dit is ‘n kontakpunt om geloof te aktiveer.

Om terug te keer na Pinkster-praktyke om ‘Hallelujah, Hallelujah’ te sê, dink ek dat wanneer hulle die woord herhaal totdat hul tong knoop, hulle geloof geaktiveer word. Hulle dink: “Ek het dit! Loof die Here!” En deur die geloof ontvang hulle die gawe.

Geloof is die sleutel om die gawes van God te ontvang deur te glo dat Hy belowe het en dat Hy sal doen wat Hy beloof het.

Gal 3:2
Net een ding wil ek van julle weet: Het julle die Heilige Gees ontvang deur die wet van Moses te onderhou of deur die evangelie te glo?
Did you receive the Spirit by the works of the law, or by the hearing of faith? (NKJV)

En die antwoord is natuurlik dat hulle dit ontvang het deur die geloof te hoor.

Die Heilige Gees word aan ons gegee om ons heilig te maak en ons nie opwindende ervarings te gee nie. Maar Hy word hoofsaaklik gegee om ons krag te gee om getuies vir Jesus Christus te wees.

1 Kor 13:1
Nou wys ek julle wat nog die allerbeste is: Al praat ek die tale van mense en engele, maar ek het geen liefde nie, het ek ‘n stuk klinkende metaal, ‘n galmende simbaal geword.

Om die Gawe vanTale te hê is nie ‘n bewys dat ek meer geestelik is as ander wat die gawe nie ontvang het nie. As die gawes van God in my lewe nie liefde oplewer nie, dan is dit totaal betekenisloos.

Moenie diegene wat die gawe nie verstaan, verag nie. En moenie dink jy is geestelik beter as hulle nie.

As jy nie in tale spreek nie, moenie diegene wat dit doen, verag nie, of die Gawe van God aan Satan toeskryf nie!

Laat ons dus in LIEFDE wandel.